joi, 23 octombrie 2008

CLIENTII ASIGURARILOR CASCO, AFECTATI DE LIPSA SERVICE-URILOR AUTO AUTORIZATE

Politele Casco nu se deosebesc numai prin preturile la care sunt vândute si riscurile pe care le acopera, ci si prin serviciile pe care asiguratorii le ofera clientilor.

Numarul service-urilor auto cu care companiile de asigurari au decontare directa si accesibilitatea acestora conteaza la fel de mult ca pretul pentru proprietarii de masini noi, care trebuie sa aleaga o polita Casco. Motivul: când ajunge sa îsi repare masina pe banii asiguratorului, orice proprietar doreste sa o poata ridica cât mai repede si de la un service auto cât mai apropiat de casa.

Unele companii de asigurari, cum este, spre exemplu, Allianz, publica pe site lista cu service-urile agreate. Altele, în schimb, precum Omniasig, nu sunt atât de transparente. Nici transparenta nu ofera însa întotdeauna certitudini, listele cu service-uri agreate putându-se modifica pe parcurs. Pentru cei care stau în orase mici, precum Câmpina, si îsi cumpara un Volkswagen, acest aspect nici nu mai conteaza: service-urile autorizate de importatori sunt numai în marile orase. De altfel, pot exista judete în care niciun service sa nu fie autorizat de importatorul unei marci auto sa faca reparatii. În judetele Alba, Bistrita, Gorj si Vrancea nu exista niciun service autorizat sa faca repartii pentru vehiculele Skoda, marca ce se afla pe locul doi din punctul de vedere al vânzarilor. Pentru aceasta marca exista câte un service în celelalte judete, în timp ce în Bucuresti sunt patru. Proprietarii de masini Dacia sunt singurii care pot fi siguri ca gasesc cel putin un service autorizat de acest producator, indiferent de judetul în care se afla.

Pe de alta parte, companiile de asigurari care se claseaza pe primele locuri pe piata asigurarilor auto în functie de volumul primelor brute subscrise au parteneriate cu majoritatea service-urilor autorizate sa repare autoturismele care se vând cel mai bine pe piata autohtona.

Chiar si în conditiile în care asiguratorii anunta ca au „decontare directa cu service-urile“, expresia poate însemna lucruri diferite de la o companie la alta. Allianz specifica pe una din hârtiile cu care îsi trimite clientii la service daca suporta sau nu contravaloarea reparatiilor. Daca mecanii auto constata ca reparatiile trebuie sa fie mai ample, exista si posibilitatea ca reprezentantii service-ului sa trimita pe e-mail companiei de asigurari dovezile, scutind clientul de drumuri suplimentare. Conditia: clientul sa aiba la el toate actele necesare, a declarat pentru Capital directorul adjuct al departamentului de daune al Allianz-Tiriac, Dan Lazar. La Generali, actele lipsa pot fi înmânate si celor de la service-ul la care e reparata masina, clientul scapând de un drum în plus.

În schimb, exista si asiguratori ale caror conventii de decontare directa cu service-urile prevad ca asiguratorul trebuie sa avizeze plata. „Pentru reparatii la service-urile cu care Omniasig are conventie de decontare directa, este necesar acceptul la plata deoarece, în multe cazuri, clientii solicita service-ului si alte lucrari pe lânga reparatiile acoperite de Omniasig“, afirma oficialii companiei pentru Capital

Clientul nu sesizeaza întotdeauna ca este nevoie ca asiguratorul sa avizeze plata, compania stipulând în contractele încheiate cu service-urile auto ca avizarea platii trebuie solicitata cu doua-trei zile înainte de finalizarea reparatiilor.

Sursa: www.bursaasigurarilor.ro

--
Fiiasigurat.ro - Consultanta si asigurari cu comanda online RCA, CASCO, Imobile, de viata